Hi Gamepedia users and contributors! Please complete this survey to help us learn how to better meet your needs in the future. We have one for editors and readers. This should only take about 7 minutes!

Tunnel Trouble/sv

From Wynncraft Wiki
Jump to: navigation, search
Tunnel Trubbel
QuestBook.png
Uppdrags Info
Längd Lång
Plats Detlas
Level 5
Belöning Följande:

Tunnel Trubbel är ett långt level 5 uppdrag. Detta är det första långa uppdraget i spelet.

Introduktion[edit | edit source]

Detlas och Ragnis militärstyrkor behöver din hjälp med att rensa ut en passage som tillät snabbresor mellan Detlas och Ragni i Krigen mot Korruption. Kommer detta vara en helt vanlig uppgift, eller kommer något annorlunda hända?

Steg 1[edit | edit source]

» Prata med Kapten Fenor framför Detlas.

 Plats   Kapten Fenor   X   380   Y   68   Z   -1569 

Dialog:

  • Kapten Fenor: Ah! Du måste vara en ny rekryt! Jag har ett uppdrag åt dig.
  • Kapten Fenor: Ser du den gamla grottan bakom mig? Den användes i Krigen mot Korruption...
  • Kapten Fenor: Vi använde den till att resa snabb och lätt mellan Detlas och Ragni. Den har varit övergiven i åratal.
  • Kapten Fenor: Denna grottan skulle kunna visa sig vara väldigt användbar för framtida rekryter som behöver resa mellan Detlas och Ragni.
  • Kapten Fenor: Det är här du kommer in - Jag vill att du rensar ut den där grottvägen så att vi kan använda den igen! Lycka till, soldat!

Steg 2[edit | edit source]

» Gå in i grottan bakom Kapten Fenor.

 Plats   Grotta   X   384   Y   67   Z   -1667 

Dialog:

  • Gruvarbetare Linton: Jaha, rekryt! Du måste vara den kapten Fenor skickade!
  • Gruvarbetare Linton: Nåväl, låt oss börja!
  • Gruvarbetare Linton: Hjälp mig med att rensa bort de här spillrorna. Gå bara fram till dem och ge dem en ordentlig knuff!

Steg 3[edit | edit source]

» Hjälp Gruvarbetare Linton ta bort spillrorna som blockerar gången.

Dialog:

  • Gruvarbetare Linton: Bra jobbat! Vi måste vara försiktiga, vi vet inte riktigt vad som finns här nere...

Steg 4[edit | edit source]

» Röj undan möjliga vägspärrar i grottan.

Dialog:

  • Gruvarbetare Linton: Vänta... Hör du det där? Ah, monster! Gör ditt job, soldat!

Döda monstren.

  • Gruvarbetare Linton: Va?!
  • Gruvarbetare Linton: Okej, vägen är blockerad av det där stenraset! Skydda mig medan jag försöker göra ett hål!

Skydda Gruvarbetare Linton genom att döda alla Zombies

  • Gruvarbetare Linton: Fortsätt så! Jag tror jag är halvvägs!
  • Gruvarbetare Linton: Ja! Jag kan se den andra sidan! Bara lite till...
  • Gruvarbetare Linton: Sådär ja, nu är där ett hål! Skynda dig, vi måste ut innan de får övertaget!

Fortsätt rensa grottan.

  • Gruvarbetare Linton: Denna grottan verkar knappast vara värt allt krångel...
  • Gruvarbetare Linton: Detta stenraset är för stort för oss att kunna flytta. Vad gör vi nu?
  • Gruvarbetare Linton: Hmm... Kanske om vi- vänta, vad är det som händer med väggen till höger?
  • ???: Åh, uh... Hej... Ja, det här är lite pinsamt... Jag ska bara... Gå.
  • Gruvarbetare Linton: ...Vem i hela världen var det? Du kan gå och kolla om du vill, men jag stannar här och funderar på hur vi kan ta oss förbi det här stenraset.

Steg 5[edit | edit source]

» Undersök det lilla hålet höger om stenraset.

Dialog

  • Drale: Åh... Förväntade mig inte att du skulle följa efter.. Ja, öh... Hej! Detta kommer låta galet, men...
  • Drale: Jag är Drale, och jag är på ett uppdrag för att frigöra dessa korna från Katoa Ranchens slaveri.
  • Drale: De bönderna stal dem korna. De är heliga djur. Nu håller de på att göra dem till stek! Om du skulle hjälpa mig, kanske jag kan hjälpa dig...
  • Drale: Gå och släpp dem oskyldiga korna fria från slavieriet! Jösses, vad jag önskar jag var en ko.

Steg 6[edit | edit source]

» Befria korna utan att bonden får syn på dig.

Dialog

  • Bylvis: Ah, skönt att se att alla mina kor är i tip-top form! Nåja, dags att mata stadsfolket igen!
  • Öppna grindarna till kofållorna för att befria dem! Låt inte bonden se dig!

Befria korna.

Om du blir upptäckt:
Dialog:
  • Bylvis: Va? Hallå!
  • Bylvis: Vad tror du att du håller på med här nere? Detta är privat egendom, det vet du väl!

Du blev upptäckt! Försök igen!

  • Det ser ut som att du lyckades befria korna. Du borde återvända till Drale.

Steg 7[edit | edit source]

» Återvänd till Drale och berätta om din framgång.

Dialog

  • Drale: Tack så mycket, men vi är inte klara än. Vi behöver hjälpa dessa korna ut från provinsen.
  • Drale: Det finns en liten öppning bakom mig. Gå igenom den och hjälp mig få dem här korna på en flotte till Gavel!

Steg 8[edit | edit source]

» Hjälp Drale med att putta ut flotten med korna ut i havet.

Dialog

  • Drale: Där är flotten! Hjälp mig putta den för korna!

Putta på flotten.

  • Drale: Och det borde vara det! Var fria, mina vänner! Ett nytt liv väntar!
  • Drale: Återigen, tack så mycket för vad du har gjort denna dag. Dessa kor förtjänar ett bättre liv än att vara gårdsdjur.
  • Hur länge har du hjälpt den här galningen stjäla kor? Du inser att du borde ta dig tillbaks till Liton.

Steg 9[edit | edit source]

» Återvänd till Gruvarbetare Linton i den övergivna grottan.

Dialogue

  • Gruvarbetare Linton: Rekryt, vad tog så lång tid? Jag har väntat i en timma! Vad höll du på med?
  • Gruvarbetare Linton: ...Du hjälpe någon tokig ko-besatt galning stjäla kor från den lokala bondgården? Rekryt, det är lagen, vet du...
  • Gruvarbetare Linton: Åh, bryr jag mig ens? Fåniga Bovemister.
  • Gruvarbetare Linton: Hur som helst, vi har fortfarande inget sätt att bli av med den här gigantiska högen med spillror...
  • Drale: Hej igen, vän! Hörde jag att du behövde hjälp? Nå, var inte rädd! Kor, kom till mig!
  • Gruvarbetare Linton: Vad i hela världen?
  • Drale: Eftersom du hjälpte mig med mitt problem tänkte jag att jag kunde återbetala den tjänsten genom att hjälpa dig!
  • Drale: Nåja, vi ses! Just det, trevligt att träffa dig med, gruvarbetare! Så, nu går vi mina kor!
  • Gruvarbetare Linton: ...Vad hände precis? Ser jag saker? Vet du vad, jag vill inte veta.
  • Gruvarbetare Linton: Hursomhelst, varför går du inte i förväg? Jag kommer vakta denna passagen så att inget annat dåligt händer med den.
  • Gruvarbetare Linton: Det har varit en ära att äventyra med dig, rekryt!

Steg 10[edit | edit source]

» Prata med Sergeant Klafson bredvid Ragni ingången till grottan.

Dialog

  • Sergeant Klafson: Rekryt, Kapten Fenor sade till mig att möta dig här. Han sa att du hade gjort färdigt ditt uppdrag om du kom ut på denna sidan tunneln!
  • Sergeant Klafson: Du gjorde ett stort dåd idag, soldat! Nu kan vi använda denna grottan för att resa mellan Ragni och Detlas med lätthet! Bra gjort!

Trivia[edit | edit source]