Poisoning the Pest/sv

From Wynncraft Wiki
Jump to: navigation, search
Förgifta Ohyran
QuestBook.png
Uppdrags Info
Längd Kort
Plats Ragni
Level 2
Belöning Följande:

Förgifta Ohyran är ett kort level 2 uppdrag som utspelar sig kring en bondgård utanför Ragni.

Introduktion[edit | edit source]

Bonden Cevalus behöver din hjälp med att förstöra ett korrupt skadedjur som plågar hans bondgård. Kommer du att kunna överleva ohyrans angrepp?

Steg 1[edit | edit source]

» Prata med Bonden Cevalus utanför Ragni.

 Plats   Bonden Cevalus   X   -755   Y   67   Z   -1660 

Dialog:

  • Bonden Cevalus: Jaså, en ny rekryt!
  • Bonden Cevalus: Bra att se armén växa igen. Det hög tid att någon i armén har tid för oss medborgare.
  • Bonden Cevalus: Vi måste också slåss mot korruptionen, vet ni! På tal om det...
  • Bonden Cevalus: Min kära far avled nyligen och jag begravde honom där bakom. Han är inte där längre, korruptionen har tagit över hans kropp.
  • Bonden Cevalus: Korruption påverkar olika saker på underliga sätt. Ibland återupplivar det lik och vänder dem mot de levande.
  • Bonden Cevalus: Vi kan inte slåss rent ut mot honom - Vi borde använda mina nya Corkiska vattenspridare för att förgifta ohyran! Jag har en extra [1 Låda med Råttgift] bredvid mitt hus...
  • Bonden Cevalus: Om du lyckas med att ta dig in säkert i min odling kan det hända att min Fars återuplivade lik använder eldbollar för att döda dig... Ja, eldbollar. Vem visste att min far hade det i sig?
  • Bonden Cevalus: Om du förgiftar vattenreservoaren på andra sidan odlingen efter att du gått in kan du see på medan ohyran tar sig tillbaks till graven!

Steg 2[edit | edit source]

» Hitta ett föråd med [1 Låda med Råttgift].

Steg 3[edit | edit source]

» Förgifta reservoaren.

Steg 4[edit | edit source]

» Sätt på vattenspridarna.

Dialog:

  • Bonden Cevalus: Du måste ha gjort något som irriterade ohyran, för den är rasande och ännu aggresivare!
  • Bonden Cevalus: Skynda och sätt på vattenspridarna med knappen nära odlingens ingång innan den kan göra någon mer skada!

Steg 5[edit | edit source]

» Prata med Bonden Cevalus.

Dialog:

  • Bonden Cevalus: Bra jobbat med att göra dig av med den där korrupta ohyran, jag kan inte tacka dig nog!
  • Bonden Cevalus: Du har räddat mig från att bli fattig och hjälpt till med att motarbeta vågorna av korrupta monster som strövar omkring i denna provinsen.
  • Bonden Cevalus: Ta emot den här välförtjänta belöningen för de riskabla handlingarna du gjort idag.

Tips[edit | edit source]

  • Lådan med Råttgift är nära bondens hus, bredvid fältet.
  • Använd hindren för att ta dig fram genom fältet utan att bli dödad av eldbollarna.

Trivia[edit | edit source]

Galleri[edit | edit source]