King's Recruit/sv

From Wynncraft Wiki
Jump to: navigation, search
Kungens Rekryt
QuestBook.png
Uppdrags Info
Längd Mellan
Plats Ragni
Level 1
Belöning Följande:

Kungens Rekryt är det första uppdraget du gör i Wynncraft. Det är ett mellanlångt level 1 uppdrag, som består av en kort genomgång som går igenom spelets grunder.

Steg 1[edit | edit source]

» Prata med Karavan Föraren.

 Plats   Ragnis Utkanter   X   -1579   Y   51   Z   -1623 

Dialog:

  • Karavan Föraren: Äntligen är du vaken! Alla andra har redan gått i förväg.
  • Karavan Föraren: Såhär långt kan vi åka, precis till gränsen.
  • Karavan Föraren: Ragnis kung väntar på dig. Denna porten markerar ingången till Provinsen Wynn, så slottet kan inte vara långt borta.
  • Karavan Föraren: Jag har hört att vägen dit är farlig, men lyckligtvis är du ju beväpnad.
  • Karavan Föraren: Ledsen att vi inte kunde ta dig hela vägen dit, men här får du en återbetalning för resan. Köp lite rustning med det.

Steg 2[edit | edit source]

» Gå längs med vägen mot Ragnis slott.

Dialog:

  • Riddare: Fortsätt mot slottet du, vi kan hantera alla dessa odöda!

Steg 3[edit | edit source]

» Gå in i slottet.

Dialog:

  • Ragnis kung: Jag ser att du tog dig hit oskadd, nya rekryt. Suveränt, kom till mig för en rapport.

Steg 4[edit | edit source]

» Prata med kungen.

Dialog:

  • Ragnis kung: Du måste vara den sista rekryten! Vad sa du att du hette?
  • Ragnis kung: Ett sånt egendomligt namn. Hursomhelst, välkommen till provinsen Wynn!
  • Ragnis kung: Just nu befinner du dig i det nobla fortet Ragni, en av de äldsta och mest inflytelserika städerna i hela provinsen!
  • Ragnis kung: Som soldat är ditt jobb att stoppa de växande vågorna av monster som härjar provinsen.
  • Ragnis kung: Du ska kanske borde träna lite först, dock. Många liv mists varje dag...
  • Ragnis kung: ...Hursomhelst, lycka till! Använd wynncraft.com/map för hjälp om vart du befinner dig ifall du tappar bort dig, den är väldigt användbar.
  • Ragnis kung: Ta den här 1 Ragni Teleporteringsrulle också. Använder du den tar den dig tillbaka hit.

Trivia[edit | edit source]

  • Utav alla uppdrag, är detta den enda du är tvungen att klara av.
  • På grund av karavanens tillhåll, är det oklart om denna plats tillhör provinsen Fruma eller Wynn.