Enzan's Brother/sv

From Wynncraft Wiki
Jump to: navigation, search
Enzans Bror
QuestBook.png
Uppdrags Info
Längd Kort
Plats Ragni
Level 1
Belöning Följande:

Enzans Bror är ett kort uppdrag för level 1.

Introduktion[edit | edit source]

Detta uppdrag introducerar Pulver för spelaren. När spelaren gått österut från Ragni stöter denne på Enzan, en före detta riddare vars bror heter Therck. För att få spelaren att bli en äventyrare, skickar Enzan spelaren till en irriterad Therck. Efter uppdraget ger Therck en check till spelaren som denne kan byta mot ett valfritt pulver hos en pulverhandlare, som står höger om Therck.

Steg 1[edit | edit source]

» Prata med Enzan nära Ragnis östra utgång.

Dialog:

  • Enzan: Jag ser att du vill våga dig ut i skogen!
  • Enzan: Jag heter Enzan, och jag är en före detta riddare. Jag har spenderat mestadels av mitt liv med att slåss för Ragni, precis som du.
  • Enzan: Jag förstår hur svårt nya rekryter har det, så jag har något som kan hjälpa dig! Eller, rättare sagt, min bror har det.
  • Enzan: Följer du vägen här mot öst kommer du till en skog kallad Nivla. Han står precis utanför den, det går inte att missa honom. Gå bara till slutet av stigen, förbi Identifieraren.
  • Enzan: Säg att jag skickade dig! Han kan vara ganska otrevlig mot främlingar ibland...

Steg 2[edit | edit source]

» Hitta Enzans bror Therck vid Nivla Skogen.

Dialog:

  • Therck: Ser du inte att jag har fullt upp?
  • Therck: Jaha, min bror? Förlåt, det visste jag inte.
  • Therck: Nånting som kan hjälpa dig? Jo, det har jag faktiskt.
  • Therck: Ta den här checken, ge den till handlaren bakom dig.
  • Therck: Han är skyldig mig några tjänster, så han kan nog byta den mot lite magiskt pulver.
  • Therck: När du har pulvret, gå då till en Pulver Mästare för att lägga pulvret på dina saker. Jag tror jag såg en längre in i skogen.
  • Therck: Så, eh, du kan inte missa honom. Du är väl på väg in i Nivla skogen nu, inte sant?
  • Therck: Den är ganska farlig, men den stora staden Detlas väntar dig på andra sidan, så lycka till!

Tips[edit | edit source]

  • Enzans bror, Therck, finns längs med Smaragd Stigen; följ bara vägen utanför den östra utgången av Ragni.