Elemental Exercise/sv

From Wynncraft Wiki
Jump to: navigation, search
Elementär Övning
QuestBook.png
Uppdrags Info
Längd Mellan
Plats Nivla Skogen
Level 10
Belöning Följande:

Elementär Övning är ett mellanlångt level 10 uppdrag fokuserat på att lära spelaren om Element Systemet.

Introduktion[edit | edit source]

Ragon leder en studie om element, och han vill att spelaren hjälper honom. Han säger till spelarena att döda monster som är svaga mot Eld och sedan ge honom deras rester.

Steg 1[edit | edit source]

» Prata med Ragon vid den sydöstra änden av Nivla Skogen.

 Plats   Nivla Skogen   X   -80   Y   67   Z   -1391 

Dialog:

  • Ragon: Ah! Äntligen! Jag har väntat på att en rekryt som du skulle dyka upp!
  • Ragon: Vi utför experiment för att utöka vårt vapenförråd för kriget.
  • Ragon: Vi har fångat ett grottmonster i en bur där borta. Vi tror att vissa magiska vapen kan skada dem mer än andra.
  • Ragon: Låt mig förklara. Det monstret är en levande rot, den innehåller Jord krafter.
  • Ragon: Teoretiskt sett borde den vara svag mot Eld. Dessa elementära attributer är inte ovanliga.
  • Ragon: Låt oss testa det! Ta denna boken och byt den mot ett magiskt Eld vapen.
  • Ragon: Använd det på monstret så ska jag studera resterna monstret ger dig.

Steg 2[edit | edit source]

» Testa ditt Eld vapen på den fångade varelsen vid trädet.

Dialog:

  • Ragon: Intressant. Det förstörde odjuret totalt. Det verkar som om våra teorier borde vara korrekta.
  • Ragon: Men inget experiment är tillförlitligt baserat på endast ett test. Du måste testa det på fler Jord varelser. De gömmer sig i en grotta bakom kullen.
  • Ragon: Vi fick monstret vi fångade från djupt inne i grottan, så du måste också gå ganska långt ner.
  • Ragon: Det är en rot i vägen, men jag är säker på att du kan klara det. Ett bra urval vore [10 Brända Rötter], bara för att garantera att teorin är korrekt.

Steg 3[edit | edit source]

» Ge Ragon 10 Brända Rötter från grottan.

 X   -132   Y   62   Z   -1393 

Dialog:

  • Ragon: Är allting som det ska? Vi kände att grottan kollapsade! Vi kom ner så snabbt vi kunde!
  • Ragon: Marken blev uppslukad. Du måste hitta en annan väg ut ur grottan.
  • Ragon: Glöm rötterna. Det är inte viktigt just nu. Ta dig bara till säkerhet! Åh, och jag glömde nästan. Jag skulle ge dig detta när du blev färdig med uppgiften, men du borde ta den ändå, med tanke på att du nästan dog.

Steg 4[edit | edit source]

» Hitta en annan väg ut ur grottan.

Steg 5[edit | edit source]

» Gå tillbaka till Ragons läger.

Dialog:

  • Ragon: Bra att du tog dig ut. Skulle du ha något emot att ge tillbaka eld vapnet till Suri och sedan ge mig hans resultat?

Steg 6[edit | edit source]

» Byt in ditt Eld vapen och ge resultaten till Ragon.

Dialog:

  • Ragon: Tack så mycket, jag tror att du skulle kunna använda detta, det är inte mycket men vi är inte de rikaste forskarna, förlåt för alla problem som uppstod.
  • Ragon: Låt mig dela våra upptäckter. Det ser ut som om elemäntära monster kommer i flera olika sorter och från olika delar av världen, inklusive Gavel.
  • Ragon: Beroende på sorten kommer de att vara starkare eller svagare mot ditt vapen beroende på det element ditt vapen använder.
  • Ragon: Däremot kommer de aldrig att vara immuna mot neutral skada, men som du såg med rötterna, kan elementär skada var mycket effektivare.
  • Ragon: Du kan specificera ditt element i dina färdighets poäng, och det finns ett torn i wynn där du kan återställa dem om du skulle ändra dig. Det finns 5 element som vi har upptäckt hittills:
  • Ragon: Luft , Blixt , Jord , Vatten och Eld . Varje element är användbart på sitt egna sätt. Jag hoppas att denna informationen hjälper dig i kriget, lycka till.

Tips[edit | edit source]

  • Du behöver faktiskt inte skaffa ett Eld vapen från Eld Vapen Försäljaren. Om du har ett vapen kraftfullt nog för att döda den fångade varelsen kan du ha kvar boken i ditt inventory och då spara tid vid slutet av uppdraget.

Trivia[edit | edit source]